Permittert i rekrutteringsprosessen

En solskinnshistorie

Den siste tiden har vi løst flere rekrutteringsoppdrag 100% digitalt for våre oppdragsgivere. En stilling som skulle besettes, var i et nytt prosjekt og ble definert som virksomhetskritisk for vår oppdragsgiver å få på plass. Det ble mer og mer tydelig gjennom prosessen at de ønsket en kandidat raskt på plass. Om mulig helst i går! De hadde så klart også forberedt seg på å måtte vente til etter standard oppsigelsestid på 3. mnd. med oppstart til høsten.

Vi i Dynamic People gjennomførte en spesifikk rekrutteringsprosess med både annonsering for å attrahere søkere og search for å finne kandidater. Alle intervjuer og presentasjoner har foregått 100% digitalt med videosamtaler. Vi følger henvisningene fra FHI. 

Den permitterte kandidaten fikk jobben

En av finalistene i prosessen var permittert fra sin nåværende arbeidsgiver og ønsket å sjekke ut sine muligheter i markedet. Kandidaten kunne vise til både rett faglig erfaring og bransjeinnsikt som var av de viktigste kriteriene for å oppfylle de krav som var satt til denne rollen. Etter gjennomføring av flere runder med samtaler og presentasjoner og en kombinert digital- og telefonisk referansesjekk, var det den permitterte kandidaten som endte opp med å få jobbtilbudet. Kandidaten takket ja til rollen og har mulighet til å starte opp omgående. Onboarding og nødvendig opplæringen kommer i gang med det samme og oppdragsgiver får en ny medarbeider raskt på plass. Det gikk fort fra å være permittert til å starte opp i ny jobb. Kandidaten vil selvfølgelig være tilgjengelig for sin tidligere arbeidsgiver når de er tilbake i normal drift igjen, for å sørge for en god overlevering og avslutning av sine oppgaver.

Dette er en solskinnshistorie for en kandidat som var permittert og et selskap som trengte en kvalifisert og god ressurs raskt på plass. Det ble en vinn vinn situasjon for alle involverte parter!

Les også: Permittert på grunn av Korona?

Ta kontakt

Skulle du eller din arbeidsgiver ha behov for bistand med rekruttering eller interimledelse, er det bare å ta kontakt med oss. 

Les også: Nå løser vi opp, like før alt løsnet

Gratulerer med dagen!

Nå som 17. mai helgen nærmer seg med stormskritt, ønsker alle vi i rekrutteringsselskapet Dynamic People å benytte anledningen til å ønske våre oppdragsgivere, kunder, samarbeidspartnere og ikke minst alle kandidater en riktig flott og fin 17. mai – selv om årets versjon blir noe annerledes enn tidligere. 

Husk å holde avstand og vask hendene. 

-Anders Beichmann, Partner og Hodejeger i Dynamic People

Ring oss i dag på tlf 23 89 72 26 eller benytt vårt kontaktskjema om du trenger hjelp til å rekruttere. Chatten nederst til høyre kan du også benytte mandag til fredag om du har spørsmål. Ønsker du å registrere deg hos oss som kandidat kan du legge inn din CV her Se også; Våre ledige stillinger

Dynamic People AS er et rekrutteringsbyrå i Oslo, vi leverer HR og rekrutteringstjenester innen offentlig og privat sektor i hele Norge. Vi er i dag 14 ansatte og har vårt hovedkontor midt i Oslo sentrum. Dynamic People er i sterk vekst, vi har positive resultater, vi gleder oss til å gå på jobb og vi jobber i alle bransjer i hele Norge.

MOTTA VÅRT NYHETSBREV
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Vi har flere tusen besøkende på våre nettsider hver eneste uke og publiserer saker relatert til rekruttering. Håper sakene er av interesse og legg gjerne igjen mailen for påminnelse av våre oppdateringer.
We hate spam. Your email address will not be sold or shared with anyone else.