EMPATI i rekruttering Tomas Kersten

Å rekruttere en person til rett selskap, rett rolle og ikke minst forstå hva som kan tilføre kunden merverdi, handler om å hjelpe.
I vår business har empati ikke bare med resultater å gjøre med også om å forstå at det er mennesker i ulike situasjoner vi jobber med. Vi jobber med å rekruttere mennesker og har en indre drivkraft for nettopp dette. For oss handler det om å bry seg, både om kandidaten, rekrutterende leder og en patriotisme for selskapet vi rekrutterer for. Det skal være rett for begge parter.

Om hjelpekunsten (Av Søren Kierkegaard) «Hvis det i sannhet skal lykkes å føre et menneske hen til et bestemt sted, må man først passe på å finne ham der hvor han er og begynne der».

Det ligger mye i Søren Kirkegaards ord. Det handler om å forstå kandidaten på et personlig plan, forstå hvilke personer vedkommende vil kunne trives med, hvilken type ledelse, hvordan kulturen i selskapet bør være og hvordan arbeidskulturen bør være hos de nærmeste kollegaene for at kandidaten skal trives og prestere over tid.
Empati handler i like stor grad om å forstå kunden på de samme parameterne. Dette er informasjon vi sjelden får utfyllende informasjon om, men må kunne lese mellom linjene.
Selve «hjelpekunsten».

av Tomas Kersten

MOTTA VÅRT NYHETSBREV
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Vi har flere tusen besøkende på våre nettsider hver eneste uke og publiserer saker relatert til rekruttering. Håper sakene er av interesse og legg gjerne igjen mailen for påminnelse av våre oppdateringer.
We hate spam. Your email address will not be sold or shared with anyone else.